Trójka zwiedziła Litwę (zdjęcia)

Dodano: 2 czerwca 2018 09:27, Autor: SP Nr 3, red. MK

Uczniowie Trójki zwiedzili Troki, Wilno i Druskienniki.
Uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 3 spędzili kilka dni zwiedzając Litwę23 maja wybraliśmy się na Litwę.Przeczytaj relację z wycieczki przygotowaną przez uczennicę klasy VII d - Darię Wałkuską:

Sprawowało nad nami opiekę trzech nauczycieli: p. Marcin Kruk, p. Arkadiusz Parzych oraz p. Anna Kempisty. Około godziny siódmej został podstawiony autokar. Następnie jechaliśmy 4 godziny do granicy, kolejne 4 zaś do Trok, gdzie czekały nas pierwsze atrakcje. Odbywając spacer (oczywiście pod okiem przewodnika - polskiego nauczyciela) po ulicy należącej do Karaimów (wyznawców karaimizmu - odłamu judaizmu) mieliśmy okazję przyjrzeć się ich tradycyjnym domom, które od strony ulicy zawsze mają 3 okna. Z daleka także mogliśmy zobaczyć świątynię Karaimów. Tą drogą zawędrowaliśmy do Zamku Książąt Litewskich, leżącego na wyspie znajdującej się jeziorze Glawe. Dane nam było zobaczyć nie tylko kawałek codziennego, dworskiego życia, ale także uszczknąć trochę Litewskiej historii. Zwiedziliśmy cały zamek, od piwnic, aż po najwyższe piętra oglądając wiele ciekawych ekspozycji. Później mieliśmy około godziny czasu wolnego, po czym pojechaliśmy do Wilna, do restauracji "Pan Tadeusz" mieszczącej się w polskim domu. Zjadłszy obiad, wyruszyliśmy do hotelu, gdzie po zakwaterowaniu zaczęło się niezobowiązujące zwiedzanie miejsca naszego pobytu. Z tego też powodu wynikło kilka bardziej i mniej śmiesznych sytuacji.
REKLAMA

Drugiego dnia po zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy zwiedzać Wilno. Pod opieką przewodnika i jego wiedzy zobaczyliśmy m.in. zachwycający kościół Jana i Pawła i cmentarz na Rossie oraz Ostrą Bramę. Odwiedziliśmy też kilka innych kościołów i świątyń, w tym Monaster Świętego Ducha oraz piękny kościół św. Anny, który Napoleon w drodze powrotnej z Rosji miał cegła po cegle przenieść do Paryża. Nie udało się mu to jednak. Następnie odwiedziliśmy Dom Mickiewicza, po czym mieliśmy godzinę czasu wolnego, po czym wspięliśmy się na Górę Trzech Krzyży, z której rozchodziła się piękna panorama Wilna. Po tych atrakcjach wszyscy zmęczeni zjedliśmy obiad i wróciliśmy do hotelu. Jednak mimo wyczerpania, zielona noc dała się we znaki.

Trzeciego dnia (25.03) po śniadaniu zostaliśmy wykwaterowani z hotelu. Z Wilna wyruszyliśmy do Druskiennik, do najnowocześniejszej parku wodnego na wschodzie Europy. Spędziliśmy tak około 4 godzin, natomiast osoby, które nie pływały miały zagwarantowane zwiedzanie Druskiennik. Po tym wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. W jej trakcie, już w Polsce, zjedliśmy obiad w McDonaldzie. Do Ostrowi Mazowieckiej wróciliśmy na godzinę 20.30.

Zobacz również

Wakacyjne Spotkania z Ceramiką

2 czerwca 2018, MDK, red. MK

Miejski Dom Kultury zaprasza na warsztaty ceramiczne.

Powitanie lata i koncert Jamala

Powitajcie lato z Miejskim Domem Kultury na koncertach Jamala i Frankenstein Children!

Oferty pracy aktualne na dzień 01.06.2018 r.

1 czerwca 2018, PUP Ostrów Maz., red. MK

Mechanik samochodowy, pracownik budowlany, psycholog - zobacz, kogo potrzebują do pracy w ostrowskim PUP-ie.