Uczniowie Dwójki na wycieczce edukacyjnej (zdjęcia)

Dodano: 8 czerwca 2016 08:55, Autor: ZSP nr 1, red. MK

Uczniowie klas: 1aG i 3aG pod okiem nauczycieli m.in. Kielce i Muzeum Przyrodniczo-Leśne BPN w Ustrzykach Dolnych.
W dniach 29 maja - 2 czerwca 2016 r. uczniowie klas: 1aG i 3aG pod okiem nauczycieli: Jolanty Bauer, Krystyny Świętkowskiej oraz Doroty Brzostek wzięli udział w wycieczce edukacyjnej.
REKLAMA

Oto relacja z wycieczki:

W niedzielę zwiedzaliśmy Kielce m.in. Katedrę p.w. WNMP, Pałac Biskupów Krakowskich, Centrum Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej - stare kieleckie więzienie, Kadzielnię - rezerwat geologiczny z najpiękniejszym w Polsce amfiteatrem wykutym w skale.

Drugiego dnia podążaliśmy szlakiem Dużej Pętli Bieszczadzkiej. Podziwialiśmy piękne widoki górskie podczas przejazdu kolejką wąskotorową na trasie Baligród-Jabłonki-Majdan, spacerowaliśmy na Połoninę Wetlińską.  Z połonin roztaczają się rozległe widoki i znajduje się tu najwyżej położone bieszczadzkie schronisko: "Chatka Puchatka" (1228 m n.p.m.), usytuowane tuż pod Hasiakową Skałą. Zmęczeni wspinaczką w trudnych warunkach pogodowych, wracaliśmy w bardzo dobrych humorach do DW Rewita w Solinie, gdzie byliśmy zakwaterowani. Jest to bardzo urokliwy ośrodek nad Jeziorem Solińskim.

Trzeci dzień pobytu rozpoczęliśmy godzinnym rejsem z Polańczyka na statku Tramp po Zalewie Solińskim. Pozostałe dni również dostarczyły nam niesamowitych przeżyć poznawczych. Spacerowaliśmy z przewodnikiem po zaporze wodnej ciekawym szlakiem turystycznym, wiodącym przez okolice Polańczyka. Dzięki przewodnikowi poznaliśmy ciekawe historie i legendy Bieszczadzkie. Znaczna cześć trasy przebiegała w autokarze i prowadziła po krętych drogach bieszczadzkich gór.

Zwiedziliśmy Muzeum Przyrodniczo-Leśne BPN w Ustrzykach Dolnych oraz zobaczyliśmy Skansen w Sanoku. To jest najpiękniejsze muzeum na wolnym powietrzu w Europie.

W czasie pobytu w Ośrodku Wczasowym Rewita korzystaliśmy z infrastruktury obiektu: hali sportowej, basenu, siłowni w plenerze oraz wielu innych atrakcji (dyskoteki, ogniska).

Żałujemy, że nasza wycieczka tak szybko minęła. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy i zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Na pewno tam wrócimy!
Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy. Ale już niedługo wakacje...

Fotografie oraz filmiki z wycieczki zawdzięczamy: Pawłowi Mroczkowskiemu, Oli Choba, Magdzie Cholewickiej oraz pani Dorocie Brzostek.

Dorota Brzostek

Zobacz również

Laureaci FPPF nagrodzeni (zdjęcia, wideo)

7 czerwca 2016, Anna Augustyniak

Wczoraj odbył się koncert finałowy Festiwalu Polskiej Piosenki Filmowej.

Zakończenie roku Pracowni Małego Artysty (zdjęcia)

6 czerwca 2016, Anna Augustyniak

Do 5 lipca w Miejskim Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej będzie można oglądać wystawę prac stworzonych przez dzieci z grup Jolanty Szulborskiej w Pracowni Małego Artysty.

Dwójka uczciła rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja (zdjęcia)

2 maja 2016, ZSP nr 1, red. MK

W Zespole Szkół Publicznych Nr 1 im. Papieża Jana Pawła II odbył się uroczysty apel z okazji 225 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja.