Wycieczka do Białegostoku (zdjęcia)

Dodano: 2 lutego 2015 10:29, Autor: GP nr 1, red. Agnieszka Pleńska

W wycieczce do Białegostoku, wzięli udział uczniowie Gimnazjum Publicznego Nr 1 oraz LO im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej.
Pierwszym punktem pobytu było zwiedzanie Muzeum Podlaskiego w Białymstoku. Mogliśmy w nim obejrzeć stałą ekspozycję, która liczy ponad 120 dzieł najwybitniejszych malarzy np.: Marcello Bacciarelliego, Jana Matejki, czy Wojciecha Kossaka. W Muzeum Podlaskim mieliśmy również okazję zobaczyć czasową wystawę Andrzeja Kaliny zatytułowaną "moja Polska podróż". Prezentuje ona grafiki, obiekty i instalacje graficzne. Przybliża ważne dla autora momenty kształtowania się jego tożsamości i postawy artystycznej, ukazuje atmosferę domu rodzinnego, wspomnienie czasu studiów, ważne osobowości i autorytety z życia artysty. W swoich dziełach Andrzej Kalina pokazuje, jak na przestrzeni 35 lat twórczości zmieniły się jego poglądy polityczne, społeczne i kulturowe.
REKLAMA

Następnie udaliśmy się do pobliskiej Katedry Białostockiej. Ksiądz Marcin przedstawił nam historię parafii. Zwrócił naszą uwagę na znajdujące się tam dzieła sztuki sakralnej. Na koniec wspólnie odmówiliśmy modlitwę. Po wyjściu z Katedry udaliśmy się do Pałacu Branickich, gdzie mieści się Muzeum Historii Medycyny i Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Prowadzone są tam działalności naukowe, dydaktyczne oraz wystawiennicze. Na początku mieliśmy zajęcia w laboratorium edukacyjnym, gdzie wykonaliśmy pamiątkowe odlewy z gipsu (mózgu, szczęki oraz Pałacu Branickich). Poznaliśmy tajemniczy świat dawnej apteki, gabinetów lekarskich (stomatologicznego, okulistycznego, rentgenowskiego). Zobaczyliśmy dawny szpital polowy, który podczas wojny mieścił się również w Pałacu Branickich. Mieliśmy okazję obejrzeć gabinet anatomiczny, prawdziwe organy człowieka takie jak serce, nerki, migdałki, skórę, mózg, płuca. Naszą uwagę zwrócono także na naczynia i narzędzia używane do wytwarzania leków, oryginalne meble apteczne oraz rośliny lecznicze. Kończąc pobyt na Uniwersytecie udaliśmy się do zabytkowej auli UMB oraz ogrodu pałacowego.

Kolejny punkt wycieczki to część rekreacyjna- seans kinowy w "Galerii Biała", gdzie obejrzeliśmy jedną z najnowszych polskich komedii; "Wkręceni 2" oraz godzinny pobyt na miejskim lodowisku.
Dziękujemy organizatorom i opiekunom za to, że mogliśmy miło, bezpiecznie i ciekawie spędzić ten dzień. Szczególne jednak podziękowanie kierujemy do Pana Jerzego Bauera, Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka za zaangażowanie na każdym etapie realizacji naszego edukacyjnego przedsięwzięcia.

Aleksandra i Maciej z GP1

Zobacz również

Warsztaty graficzne w MDK zakończone (zdjęcia)

31 stycznia 2015, Anna Augustyniak

Podczas trzydniowych warsztatów w MDK chętni zapoznali się z jedną z technik wykonywania grafik.

Miś w Miejskim Domu Kultury (zdjęcia)

Po raz kolejny w trakcie ferii miś stał się bohaterem zajęć w Miejskim Domu Kultury.

X Feryjny Festiwal Tańca za nami (zdjęcia)

31 stycznia 2015, Anna Augustyniak

Już po raz dziesiąty ostrowscy tancerze zaprezentowali się podczas Feryjnego Festiwalu.