Radni na wszystkie uchwały odpowiedzieli "NIE"

Dodano: 30 sierpnia 2012 15:55, Autor: Adrian Paszczyk

Niespełna 5 godzinna sesja rady miasta zakończyła się niepodjęciem żadnych ze stawianych uchwał.
Kwestie merytoryczne zdają się odchodzić do niebytu. Nie ważne co, byleby głosować przeciw - według tej zasady zdawali się postępować radni na minionej sesji rady miasta, zwołanej na wniosek burmistrza.

Już na wstępie obrad, które miały miejsce 29 sierpnia o godzinie 15:00 radny Krzysztof Listwon dał wyraźny sygnał o kierunku głosowania. Radny zwrócił się do burmistrza z wnioskiem o wykreślenie aż 8 punktów, ponieważ miały się one nie kwalifikować do trybu w jakim została zwołana sesja. Ponadto radny zaproponował wprowadzenie nowego punktu, który miałby dotyczyć kontroli procesu wyboru dyrektorów szkół. Burmistrz nie zgodził się na usunięcie punktów z obrad, poza jednym "interpelacje i zapytania", jednak radny Krzysztof Listwon ostatecznie wycofał swój wniosek i porządek pozostał bez zmian. Odnośnie zlecenia kontroli procesu wyboru dyrektorów szkół choć burmistrz nie wyraził zgody, to stwierdził, że nic nie stoi na przeszkodzie by odbyło się to w późniejszym terminie, kiedy będzie dostępna cała dokumentacja i rozpocznie się rok szkolny. Do tego czasu nikt nie ucieknie i żadne dokumenty nie zostaną zgubione - zapewniał burmistrz.

W punkcie 4 obrad radni zagłosowali za uchwałą zmieniającą budżet. Uchwała ta dotyczyła dofinansowania projektu MOPS pod nazwą "Aktywizacja zawodowa i rozwój kompetencji społecznych osób pozostających bez pracy w Ostrowi Mazowieckiej.", oraz zadania inwestycyjnego pod nazwą "Termomodernizacja - Dokumentacja".

Zmiany przewidywały wzrost wydatków o 80 tys. zł. Radni, mimo że kilka miesięcy temu uchwałą wyrazili zgodę na realizację zadania przez MOPS, na minionej sesji zagłosowali przeciwko przeznaczeniu pieniędzy na projekt. Niekonsekwencja radnych przeraziła dyrektorkę ośrodka, która prosiła przed głosowaniem radnych by ci przyjęli uchwałę. Tak się jednak nie stało, przez co MOPS został narażony na problemy finansowe.

REKLAMA



W dalszej części radni głosowali nad uchwałą w sprawie regulaminu targowisk miejskich. Stary regulamin przewiduje oddanie do użytku targowisk jedynie w drodze przetargu. Nowy miał dać możliwość zlecenia lub umowy dzierżawy zawartej w trybie bezprzetargowym. Głos w dyskusji nad uchwałą zabrała radczyni prawna. Nowy regulamin określiła elastyczniejszym, który daje pełną paletę możliwości. Dotychczasowa forma przetargowa jest według niej niedoskonała i wręcz zła. Również naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkalnictwa i Ochrony Środowiska Grzegorz Czyronis uważa, że nowa forma regulaminu jest lepsza, bo da możliwość utrzymywania stabilnych stawek co nie obarczy sprzedających na targowiskach różnym wahaniom cen. Odmiennego zdania byli radni. Radny Krzysztof Listwon zaapelował, by nie popierać tej uchwały, natomiast radny Jacek Wilczyński zarzucił burmistrzowi, że chce wprowadzić nowy regulamin po to, by wypowiadać umowy i dawać w dzierżawę targowiska komu chce. W głosowaniu większość radnych podniosło dłonie będąc przeciwnym uchwale.

Ten sam los co poprzednio czekał uchwałę dotyczącą kierunku dalszego procedowania projektu zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta. Choć radni twierdzili, że plan potrzebny jest natychmiast, to byli przeciwni uchwale, bo jak twierdzili, nie otrzymali wszystkich dokumentów i chcieliby tej sprawie przyjrzeć się bliżej.

Uchwała zmieniająca statut także została odrzucona przez radnych, ponieważ komisja pracująca obecnie nad statutem wstępnie ustaliła zmianę dotyczącą ilości wiceprzewodniczących rady miasta. W nowym brzmieniu najprawdopodobniej będzie miało być ich "1 lub 2" tym samym zniknie nakaz powoływania dwóch wiceprzewodniczących rady miasta.

W ostatnim punkcie głosowań w myśl zdania "Nie ważne co, byleby głosować przeciw" radni po raz kolejny odrzucili uchwałę. Uchwała ta dotyczyła zmiany statutu Miejskiego Zakładu Obsługi Jednostek Oświatowych. Zmiana była kosmetyczna, ponieważ uchwała wprowadzała korektę w adresie zakładu, który zmienił siedzibę. Choć siedziba mieści się teraz gdzie indziej, to radni nie chcieli potwierdzić tego w statusie MZOJO.

Na zakończenie radni wysłuchali sprawozdania z działalności Zakładu Energetyki Cieplnej.

W trakcie obrad radni po raz kolejny złożyli wniosek o zwołanie sesji rady miasta w trybie nadzwyczajnym. W najbliższym czasie okaże się, czy tym razem wniosek radnych wyprzedzi wniosek burmistrza. Dotychczasowa historia pokazała, że jest to niemożliwe, a zagadką w dalszym ciągu pozostaję jak burmistrz potrafi wyprzedzić radnych o 5 minut, podczas gdy w tym czasie znajduje się w sali konferencyjnej.

Zobacz również

(Bez)Radni?

27 sierpnia 2012, Adrian Paszczyk

Zawiadomienie do prokuratury, czy prośba o interwencję - radni piszą gdzie się da, a sesji na ich wniosek jak nie było tak nie ma.

Oświadczenie burmistrza w sprawie ostatniej sesji rady miasta

23 sierpnia 2012, Adrian Paszczyk

Burmistrz Władysław Krzyżanowski pod koniec minionej sesji rady miasta zabrał głos w sprawie opuszczenia obrad przez większą część obecnych radnych.

Radni opuścili obrady

23 sierpnia 2012, Adrian Paszczyk

Radni uznali, że zwołana sesja w trybie nadzwyczajnym jest bezprawna i opuścili obrady. Choć sesja była kontynuowana, to nie podjęto żadnej uchwały ze względu na brak większości radnych.

Komentarze

Dodano: 30 sierpnia 2012 16:23, (observer)

Czym wbili Ostrowi nóż w plecy. Brawo. Normalnie Brawo. "Na złość mamie i tacie odmrożę sobie uszy" W imię złości nie dać pieniędzy MOPS? A co ci podopieczni złego radnym zrobili? Że szkolić się chcą? Z bezrobocia i biedy wyjść? To przeszkadza? A może chodzi o to, że jak pójdzie do pracy, to nie kupi, co mu jeden z drugim kandydaT podsuną w dzień wyborów? Nie wiem, ale to co wczoraj czynili radni przeciwni Burmistrzowi nie wyglądało na "politykę dla miasta" Wyglądało na "politykę przeciw W. Krzyżanowskiemu. A że jest burmistrzem Ostrowi? Tym gorzej dla Ostrowi!" Tragedia. A poziom intelektualny....odzywki z rynsztoka, groźby...Trzoda na całego.

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 16:26, (tonzler)

Ja rozumiem walki polityczne, rozumiem że można nie lubić innego ugrupowania. Ale nie bo nie?? Przecież to dziecinada.

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 16:44, (spie)

JEŚLI TO MOŻLIWE TO NIECH JAKIEŚ MEDIA PODADZĄ NAZWISKA (BEZ)RADNYCH NA "NIE" LUDZIE ZMĄDRZEJĄ I BĘDĄ WIEDZIELI NA KOGO GŁOSOWAĆ.
KURDE... ZAPOMNIAŁEM ŻE U NAS WYBORY SĄ USTAWIANE DROGĄ "PRZETARGU KIESZONKOWEGO" I ODBYWAJĄ SIĘ POD SKLEPEM

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 16:47, (adrianp)

Polityka na wyniszczenie :) Generalnie radnym jest dość łatwo tak poprowadzić głosowania by burmistrza wpędzić w kłopoty, bo przecież łatwiej rozliczyć jednostkę niż całą grupę. W grupie odpowiedzialność się rozmywa. Radni nawet jeśli zrobią coś bardzo głupiego typu nie udzielą absolutorium, albo raz zagłosują za robieniem projektu, by później zablokować pieniądze, to łatwiej będzie znaleźć winnego w jednej osobie jeśli wynikną z tego jakieś problemy. Nikt nie wróci pamięcią do radnych, a tym bardziej nie do nazwisk tych, którzy takie decyzję podejmowali.

Nie mniej jednak za całą atmosferę i to co się dzieje odpowiedzialni są w zasadzie wszyscy. Razem i osobno z imienia i nazwiska, czy to radny, burmistrz czy inny przewodniczący. To jest garstka ludzi, która dostała mandat społeczny i jest w obowiązku pracować na rzecz społeczeństwa, a nie prowadzić swoje gierki polityczne, czy wprowadzać niegodny język do sali obrad. Jestem przekonany, że każdy normalny ostrowianin, który przyjdzie na obrady, to wyjdzie i powie, że to jest cyrk, dziwny spektakl. Jako ostrowianin wolałbym by padały inne słowa. Nawet jeśli ktoś postępuje źle, to jest cała masa metod którymi można to załatwiać. Jeśli jedna osoba byłaby winna, to wariata na tle normalnych łatwo wypatrzeć, a jak wszyscy zachowują się jak wariaci? To dopiero problem.

Inna sprawa to też permanentny tryb nadzwyczajny i nie zwoływanie sesji na wniosek radnych (co by tam w punktach nie było). Jakim prawem ktoś kto ma władzę samowolnie stanowi co jest dobre, a co złe i bawiąc się lukami jakie ma decyduje o tym jaką sesję powołać, a jakiej nie powołać.

Proszę przychodzić na sesje. Może presja społeczna coś pomoże, bo póki co to wszystkim wydaje się, że jest okej i "cel uświęca środki". Obawiam się jednak co stoi pod słowem "cel".

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 17:37, (faza)

adrianp k..a, nie mam gdzie chodzic tylko na sesje!!!

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 18:16, (observer)

faza - wpdnij na sesję chociażby po to by się przekonać dlaczego należy chodzić na wybory.

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 18:33, (silva)

Tomaszek chyba dałeś w nosa bo nie byłeś na sesji.Władek da ci po ogonie.A tak ogólnie to cię lubię.Jak będziesz w garażu to wpadnę.

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 19:16, (pferdek)

Panie Naczelniku observer co pan na to ???
wyborcza.pl Miliony utopione w pseudo szkoleniach dla bezrobotnych

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 19:58, (opi_kobra)

Powiem krótko to się dzieje w tym mieście to nie tylko dziecinada, ale pokazanie radnych, że nie liczą się z społeczeństwem miasta Ostrów Mazowiecka, którzy ich wybrali notabene. Szczerze to chciałbym, aby Rada została rozwiązana i był wprowadzony zarząd komisaryczny.

 

Dodano: 30 sierpnia 2012 20:45, (sztukmistrz)

A mysłałem, że sesja będzie pojednawcza. Może była nagrywana to pokażą co znowu radni zrobili dla mieszkańców. Biorą dietę aby pracować na rzecz miasta a nie kłócić się i walczyć z burmistrzem.

 

Dodano: 31 sierpnia 2012 07:35, (donis)

Na obrady powinni zaprosić Breivika on by ich wszystkich pojednal i pogodził, głosowania by przebiegły błyskawicznie -Ja to tak bym proponował bo dla miasta to ta rada już nic chyba nie zrobi dobrego.?

 

Dodano: 31 sierpnia 2012 11:01, (gracjan)

do adrianp
Mimo, że bywasz na sesjach i zapewne słuchasz, to bardzo upraszczasz sprawę. Nie zastanowiło cię, że głosujacy przeciw radni stanowią wiekszość, że głosujący przeciw, to radni reprezentujacy 4 różne ugrupowania, wszystkie okregi wyborcze, a tym samym mieszkańców o zróżnicowanych poglądach na sprawy miasta. Nie dziwi cię, że burmistrza popiera zaledwie 3,4 radnych, kilku się wstrzymuje, a wiekszość jest przeciw. Zanim popełnisz kolejny bardzo stronniczy komentarz zastanów się dlaczego, taki stan rzeczy ma miejsce. Porozmawiaj z burmistrzem, porozmawiaj z radnymi i dopiero wtedy napisz.

 

Dodano: 31 sierpnia 2012 13:21, (adrianp)

Według mnie twój komentarz gracjanie upraszcza sprawę. Fakt, że większość radnych głosuje przeciw uchwale nie oznacza, że ona jest zła. Tym bardziej, że głosowanie nad niektórymi uchwałami wcale źle burmistrzowi nie robi. Ucierpi ktoś inny i jak wytłumaczyć, że ktoś głosuje na "nie", bo burmistrz się mu nie podoba? Gdyby koalicja się trzymała, to bardzo rzadko by zdarzały się sytuacje odrzucania uchwał. W związku z czym proszę odpowiedzieć sobie na pytanie co się zmieniło, bo raczej w kwestiach merytorycznych niewiele.

Nie dziwi mnie, że burmistrz nie ma poparcia większości. Osobiście również byłbym w opozycji do wielu spraw, czy nawet samego burmistrza, który - nie jest moim kandydatem. Czy jednak bycie w opozycji uprawnia mnie do patologicznych zachowań w urzędzie miasta? Ba, nie uprawnia mnie do zachowania niegodnego normalnemu człowiekowi w żadnym miejscu.

Zgodzę się, że jestem stronniczy jeśli chodzi o wymogi dobrego zachowania, szacunku, godności. Zgadzam się, że stronniczo skazuję wszystkich u władzy obecnej kadencji winnych całemu cyrkowi. Nawet tych radnych, którzy jak myszki siedzą i dają ciche przyzwolenie na to co się dzieje. Wstrzymywanie się od głosu i nie zabieranie głosu to też przykładanie ręki do tego co się dzieje. Proszę zauważyć, że w dużej mierze odnoszę się nie do prawa, nie do naciągania go, a do zwykłych ludzkich odruchów. Bo zwracam uwagę, że prawo jest dla ludzi, a nie ludzie dla prawa.

 

Dodano: 31 sierpnia 2012 17:20, ciekawski (5919)

jeśli rządzący traci większość,to szuka nowej koalicji albo podaje się do dymisji.Takie są prawa demokracji.Chyba że jest się spadkobiercą twórcy stanu wojennego,to mamy anarchię ale na dyktaturę nie pozwolimy

 

Dodano: 31 sierpnia 2012 18:07, (norbert77)

5919 - zgadzam się z Twoim komentarzem

 

Dodano: 31 sierpnia 2012 21:57, (sztukmistrz)

ciekawski i norbert weźcie się za ręce to może silniejsza będzie wasza niszcząca miasto opozycja, ale i to wam nie pomoże bo i tak nie dacie rady burmistrzowi, bo złym postępowaniem sie nie walczy. To ze wychodzicie z sesji i nie głosujecie za ważnymi dla miasta uchwałami to tylko świadczy o tym, że nie nadajecie się na radnych. Adrian ma rację niszczą miasto i ci co krzyczą i rzucają kłody pod nogi burmistrzowi ale równiez ci co im na to pozwalają , siedzą cicho i nic nie mówią. Mają posadki przewodniczących komisji i wkulają uszy. A może sa tacy sami jak wulgarni krzykacze tylko krzyczą cicho wewnątrz siebie bo boją się krzykaczy. Odwagi głos grzecznie i cicho wypowiedziany jest również przez społeczeństwo słyszany.

 

Dodano: 1 września 2012 07:50, Vinci (leonardo)

---
?Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy.?


 

Dodano: 3 września 2012 22:33, (norbert77)

jak na razie to burmistrz blokuje wszystkie uchwały, które chcą wprowadzić radni :)
więc to burmistrz raczej złą walką z radymi nie wygra ;]

 

Dodano: 8 września 2012 22:03, (observer)

norbert77, może my nie na te same sesje chodzimy?

 

Komentarze publikowane pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść tych opinii.

Katalog firm promowane

Lewiarz Development Sp. z o.o.

ul. Wiejska
07-300 Ostrów Mazowiecka

Osiedle Przy Wiejskiej - wkrótce w sprzedaży!

Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku

Al. Kilińskiego 12
09-402 Płock

Dajemy więcej! Otwórz drzwi do swojej kariery!

Góralczyk Nieruchomości

07-300 Ostrów Mazowiecka

Zapraszamy!

Regulamin | Polityka prywatności | Reklama | Kontakt

UWAGA! Ta strona używa plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, dostosowywania stron do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookie będą zapisywane w pamięci urzadzenia. W każdym momencie można zmienić te ustawienia. Szczegóły w Polityce Prywatności. [Zamknij]